Slå me int!

Det blev svårt, och inte har jag nått roligare att skylla på än att jag haft total tanketorka. Men när jag inte träffar min familj så ofta så har jag en tendens att förtränga dom där ”mörka, smått förvirrat sjuka” sidorna, jag menar hur skulle jag annars kunna ha hemlängtan?

Det va först när jag promenadade i skogen, mer eller mindre lyckat, som det slog mig att min familj ju är självaste skogsfolket, vi är må hända inga neandertalare just för att vi inte är utdöda, men bor man på en åker så räknas man nog in i arten. Kåta (tänk indiantält, inte det andra) på gården, husvagn i fjällen och att typ (notera att typ: troligtvis inte när det gäller mig) kunna köra traktor. Att hämta pären (för dom som behöver översättning:potatis) 50 meter från huset, se traditionsenliga sällskapsresan 2 ett ex antal gånger per år och såna där andra vanligheter som jag nu inte kan komma ihåg. Som att mjölka korna klockan fem varje morgon, inte att glömma. Inte undra på att jag for därifrån..Nejmen skämt åsido, ett av dom ovanstående påståendena stämmer inte, jag uuunddrraaarrarar vilket.

Det tog lite tid men jag tog mig slutligen i kragen i 7 minuter och kom fram till att jag vill veta vad du gör om exactamente 48 år, och dessa ord ska va med i texten: nätstrumpor, disney, studsmatta, spargris och leverpastej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0