Rädda Willy - not so much

dags för det allra första inlägget, och försenat till och med. jag skyller på oscarsgalan helt enkelt. hur som helst... temat jag fick av Amanda var filmen Rädda Willy, och varför jag inte gillar den.

för det första så kan jag ju säga att jag knappt minns något alls av filmen - jag var ung och den var dålig. jag minns en liten fjollig pojke, och en overkligt tam späckhuggare (?). bara där tar det stopp. det är inte så att jag hatar djur, även jag blir kollrig om jag ser apungar, men herremin - jag sympatiserar inte med mördarmaskiner. allt under vatten är verkligen skräckinjagande. efter att vi spenderade fredagnatt googlandes "världens farligaste djur", "blåval", "vithaj" osv.. har jag haft lite svårt att hantera verkligheten. typ som efter skräckfilmer. faktiskt värre än de flesta skräckfilmer.

just nu är jag ju i fjällen, och bredvid sängen jag sover i hänger en affisch, och vad är det på den om inte.. en mördardelfin. jag vet att de inte är särskilt farliga, utan "så söta och intelligenta" - my ass. skulle jag stöta på en i vattnet skulle det inte lugna mig. och om vi då ska tala om späckhuggare.. usch usch. dom var ju också "helt oskyldiga" tills vi såg klippen om olyckan på Sea World. (orkar inte länka, hastigheten är inte så bra i de norrländska skogarna som reklamerna vill att vi ska tro. tanken är ju att vi ska pimpla dagarna långa här nu i en vecka - PÅ ISEN. yeah, jag har stora problem med lögdeälven och eventuella odjur, så en hel sjö. usch, om isen spricker och en fena sticker upp, då faller jag i koma.

men filmen igen. varför den suger. först för djuret, fel djur för att fånga mig. det är en barnfilm, men jag lovar att jag skulle ha svårt att se den nu i nästan vuxen ålder, det skulle bli en skräckfilm. sen är det faktiskt så att jag har sett många dåliga filmer (romeo och julia från 60-talet, sinnes dålig), men jag minns varför de var dåliga. jag minns ABSOLUT ingenting om Rädda Willy, utom det som är på omslaget, och då antar jag att den var riktigt riktigt dålig.

vet inte om jagövertygat någon - men se inte Rädda Willy. nu Amanda, din tur. tärningen är kastad

Kommentarer
Postat av: ingen blev övertygad men bra avhandling

känner att jag måste argumentera emot, men sånt har vi inte tid med.. jag säger bara; AKTA DIG FÖR ELD OCH DJUPA VATTEN

2010-03-08 @ 17:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0