and the winner is..

"dissikera en gädda, äta en myra (levande) eller komma försent till denkursduläser i en vecka?"

easy pie, tänkte jag när jag såg alternativen - detta blir ett kort inlägg. att komma försent är ett no no, du måste ju minnas hur paniken spred sig på pilis när JAG tyckte att vi hade bråttom - Du tyckte inte det. inte ens nära. och sedan dess har det bara blivit värre. det är så sjukt pinsamt att komma sent, och nu, på unviersitetet, känner jag mig småstressad om jag är där mindre än 10 min innan start. 20 min är perfekt, då hinner man sitta utanför och filosofera en stund.

och så var dom bara två..

gäddan eller myran? gäddan.
myran skulle jag inte äta för att jag tror inte att knastret när man tuggar är fredagsmys precis, och sen skulle jag vara tvungen tugga så mycket att jag är helt säkert att den är död så den inte kan bita mig i magen. myror är inte guds gåva till människan precis, och vårat förhållande är inte så sunt heller. efter hajar och valar ligger den bra till på skräcklistan. (btw så såg jag en dokumentär om hajar igår, och slog inte över).

och så var dom bara en..

gäddan vinner, det är väl ingen sak att snitta och kladda lite.

Amanda: nu när vi är inne på valmöjligheter: om du var tvungen att göra en sak resten av livet, vilken av dessa skulle du välja? 1. varje år så frön och vårda dom lika kärleksfullt som jag gjorde på pilis. och dessutom skapa en blogg som uppdateras två ggr/dag bara om frönas utveckling. 2. se romeo och julia, den gamla och dåliga, en gång i månaden (lördag kväll of course). 3. gå med i en improvisationsteatergrupp som övar varje tisdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0