Una mesa para dos, por favor

Lösenordet är vad det alltid har varit, ända sedan Pilgatans start.
Inspirationen kom säkerligen från jajauf:s brillianta lösenord om du kommer ihåg?
Näe men vinterjacka är ju ändå inte min grej så jag ser väl om sticketröjan ryms så jag får gå runt och känna mig som nån lusekoftanova. Jag ska alltså skippa tankarna på att få gå barbent? Stryka det från packlistan jag har i huvet?
Skorna ryms absolut, jag offrar väl om inte annat min tjocka stickade. Klart kvinnan ska ha sina skor!
Jag får nästan en daglig dos resfeber ska du veta, eller kanske inte dagligen men varje gång jag läser din blogg. Och jag som brukar tycka att resfeber inte är min grej, om inte annat än på resdagen. Men nu är jag ju mol allena och då blir det ju såklart extra mycket spännande, men jag ska fixa extraordinära reseplanerare för Umeå-Malmö-Lund-Köpenhamn-Madrid så att även om nått går fel så ska jag ha en plan B. Och så får jag väl staka mig fram på min svangelska (svenska-spanska-engeslka) under färden. Toppen!
Ja men bra, för att missa europas största loppis känns inte bra i hjärtat, så i bästa/värsta fall kan jag ju boka om till måndag. Frågan är ju om ditt tålamod för längsta ickespansktalandeienneboendeispanien ligger på minus innan dess. Tiden får utvisa.
Och visst är jag väl duktig som blandar in den lilla spanska jag kan i rubrikerna..
Självklart utan ett lexikon till hands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0